Veelgestelde vragen
Tickets bestellen
Je bestelt je tickets eenvoudig via hier. Kies een voorstellingsdatum en het aantal tickets. Vul jouw gegevens in, reken af en klaar!
Liever fysieke tickets kopen en contant afrekenen? Dat kan bij Pedicure Désiré (Oude Kluis 33 in Handel).
Het is niet mogelijk om reeds bestelde tickets te ruilen en/of te annuleren. Je kunt tickets altijd cadeau doen aan een ander!
Je betaalt eenvoudig via iDeal (online internetbankieren). Het is niet mogelijk om te betalen met creditcard, AfterPay of andere betaalmethoden.
Koop je fysieke tickets bij Pedicure Désiré (Oude Kluis 33 in Handel)? Dan betaal je contant.
We willen graag iedereen een kans geven om de voorstelling bij te wonen. Daarom nemen we geen reserveringen aan.
Nee, dat is niet mogelijk. Bij onze voorstellingen geldt: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Heb je een specifieke voorkeur? Zorg dat je op tijd aanwezig bent. Rolstoelplaatsen worden door de organisatie toegewezen en dienen vooraf via ‘contact’ te worden gemeld.
Ja, om de voorstelling bij te wonen heeft iedereen een ticket nodig, ongeacht leeftijd. Ook kinderen die eventueel op schoot worden genomen, dienen in het bezit te zijn van een eigen ticket.
Nee, je ontvangt je ticket(s) via mail. Je kunt bestelde tickets opnieuw downloaden via je eigen online omgeving. Deze vind je in je mail en hier.
Bij Pedicure Désiré (Oude Kluis 33) kun je ook tickets kopen. Je krijgt dan fysieke tickets.
Dat kan alleen als een voorstelling niet is uitverkocht. Als je online geen tickets meer kunt bestellen voor de voorstelling, zijn er ook geen tickets meer beschikbaar aan de kassa.
Als tickets worden gedeeld met bijvoorbeeld vrienden of familie, voorkomen we met een “shared” of “gedeeld” sticker over de barcode dat twee mensen proberen om hetzelfde ticket te laten scannen. Om de sticker weer van het ticket af te krijgen, moet het delen van tickets ongedaan worden gemaakt. Dit gaat op de volgende manier:
- Via de mail heb je een bevestiging gekregen van de aankoop van de tickets. In deze mail klik je op de knop om je tickets opnieuw te downloaden.
- De ticketshop opent nu, waar verschillende opties zijn te zien. Kies hier voor ‘Deel tickets’.
- Op deze pagina zie je welke tickets zijn gedeeld onder het kopje ‘Gedeeld’. Klik hier op de gedeelde link.
- Onderin het scherm is er de optie om de gedeelde link in te trekken. Klik hierop en trek de gedeelde link in.
- Als je de tickets nu opnieuw downloadt, is de “shared” of “gedeeld” sticker verdwenen van de barcode en kan deze bij kaartcontrole worden gescand!
Je kunt via ons bestelsysteem maximaal 20 tickets kopen. Groepen van meer dan 20 personen kunnen contact met ons opnemen via het contactformulier.
Sponsoring en steun
Vroeger bestond er ‘vriend van De Kern’, waarbij je onze vereniging jaarlijks met een specifiek bedrag kon steunen. Dat is niet meer. Tegenwoordig is het kopen van één of meerdere tickets voor de voorstelling(en) de beste financiële steun die je ons kunt geven. Neem dan vooral je buren, vrienden en collega’s mee!
Onze voorstellingen
De Kern staat bekend om het opvoeren van echte familievoorstellingen! Voor kinderen jonger dan 4 jaar zijn de voorstellingen vaak minder goed te begrijpen en duren deze te lang. Ook raden we het af om baby’s mee te nemen naar de voorstelling.
Onze voorstellingen duren ongeveer 2 uur. Dit is exclusief pauzetijd.
We openen een half uur vóór aanvang van de voorstelling onze theaterpoort. Vanaf dan mogen gasten plaatsnemen op de tribune en hun felbegeerde zitplek claimen. Heb je een voorkeur voor een specifieke zitplek? Zorg dan dat je op tijd aanwezig bent. We reserveren geen zitplekken, m.u.v. rolstoelplekken.
Je kunt op ons horecaplein en aan de kassa zowel contant als met PIN betalen.
Het is niet toegestaan om foto- of videomateriaal te maken van onze voorstellingen. Dit mag enkel tijdens het eindnummer.
Nee, het is niet toegestaan om op de tribune een paraplu te gebruiken. Bij twijfelachtig weer raden we aan om regenkleding mee te nemen. Op ons horecaplein worden eventueel poncho’s verkocht.
In principe wordt een voorstelling nooit afgelast. Bij slecht weer kan de voorstelling later van start gaan of tijdelijk worden onderbroken. Een populair evenement (zoals een festival, voetbalwedstrijd, tv-programma) is voor ons nooit reden om de voorstelling af te gelasten of te verplaatsen.
Als een voorstelling om wat voor reden dan ook wordt afgelast voordat deze van start is gegaan, heb je recht op volledige restitutie van de ticketprijs. Als de voorstelling wordt afgelast terwijl deze nog bezig is, heb je geen recht op restitutie. We hebben tot op heden nog nooit een voorstelling hoeven te cancelen.
Er zijn vlak vóór, tijdens en na de voorstelling hulpverleners aanwezig met de juiste medische certificaten. Zij kunnen eerste hulp verlenen bij ongevallen. We hanteren zitplaatsen en houden gangpaden vrij in geval van evacuatie. Er is in en rondom het theater (on)zichtbare beveiliging. Het is voor bezoekers niet toegestaan het speelveld te betreden i.v.m. hun eigen veiligheid en die van onze spelers.
Toegankelijkheid
Je kunt de auto parkeren in het centrum van Handel, bijvoorbeeld bij de kerk of in de Onze Lieve Vrouwestraat. Parkeren kan ook bij het voetbalveld. Om de weg voor hulpdiensten vrij te houden, sluiten we de toegangsweg naar het theater voor auto’s af.
Jazeker! Deze kun je kwijt in de fietsenstalling die is geplaatst bij de ingang van het pad naar het theater. Je fiets hier stallen is op eigen risico. Er is geen beveiliging of bewaking.
Ja, tijdens de voorstellingen worden hiervoor specifieke plekken gereserveerd. Deze plekken dien je aan te vragen via het contactformulier. Het kopen van een ticket is vereist voor zowel de rolstoelgebruiker als een eventuele begeleider.